tisdag 30 december 2008

Förkylning + stress, Ingen bra kombination!

Nu får det faktiskt räcka! Jag orkar inte vara förkyld längre. Jag orkar inte vara stressad längre. Jag ska helt enkelt sluta med det! Så det så! Jag har insett en hel del viktiga saker på senaste...

Jag har insett att jag måste sluta tycka så synd om mig själv - det hjälper

ingen att gå runt å känna sig som ett offer hela tiden,

å herregud det finns folk som har det tusen gånger värre!

Jag har insett att jag måste vara glad för det jag har - att uppskatta hur bra

jag egentligen har det, och hur bra JAG är.

Jag har insett att jag måste sluta skada mig själv på olika sett -

varför skada sig själv när världen ändå gör det?

varför plåga sig själv med gamla minnen, förstöra sin kropp med olika gifter

och missunna sig själv njutning?

Det roliga är att jag inte ens har något svar på de frågorna. så VARFÖR?

Nä det ska jag sluta upp med!

(vissa grejer e svårare än andra att sluta med, som cigg å alkohol, men

huvudsaken e att man minskar ner och tänker lite)

Jag har insett att man inte behöver vara en bitch för att få det man vill ha

- det går att vara snäll också ;)

Jag har insett att familjen och nära vänner är det viktigaste vi har i denna värld

(förutom oss själva) - och att man måste ta vara på de som är viktiga för oss!

Jag har också insett att skrivande är den bästa terapin för mig. :)

Dagens bästa M:

Musik! (Allt med Martin Jondo)

Mitt humör

Mat

Mitt jobb

Mumsigt te

Mr M som alltid får mig på bra humör :)

Miss Phillo -Love

Min Pappa - Love

My Bro Ali haha

svårt att få allt att börja på M haha

Den här bilden e rolig! hahahaha (jag vet att jag har kass humor!)

1 kommentar:

  1. Oj vilka starka och stora ord. Dom hjälper till och med mig att inse att allt du skriver är sant. Man måste sluta skada sig själv, världen gör det ändå åt än så det räcker väl med det, varför hjälpa till med att göra det värre. JAg måste oxå sluta med många saker, många gifter som man häller i sig och skadar psyke samt kropp med.
    Jag måste oxå sluta vara så självdestruktiv och tycka synd om mig själv. Och göra nått åt det istället. Sätta igång att göra nått åt saken istället.

    Hoppas vi båda lyckas med det.
    Lider med dig men önskar dig oxå styrkan att ta dig i kragen och älska dig själv som andra (familj) älskar dig.
    Kram på dig. =)

    SvaraRadera