söndag 28 december 2008

kort sammanfattning av 25-27e

Juldagen 25/12: Middag hos Marianne & Bengt- Olof (visst låter det spännande??) Få lite julklappar och skratta och äta mat. Efter det TB´s. TB´s är dit alla går och festar på juldagen och julafton där jag bor. Jag brukar aldrig gå dit på julafton då jag hellre e med familjen men de flesta andra man känner är där. Jag drack (som vanligt runt jul) Alldeles för mycket. Hade skitkul men gjorde bort mig inför Mr. M. (jaja ovanligt för å va jag? :P) Sköna citat från juldagen: "det susar i bävern" Även känd som "det brusar i bävern - TREO" "Slatt- kossa!" "fan ja slog i mitt knä! Vartdå? -I marken!" Annandag jul: Sååååå bakis! Vaknar på morgonen å e fortfarande dyng. Ska skynda mig och fixa mig för att åka till mormor och morfar på julmiddag. Duschar, äter frukost å dricker massa liter vatten - Fortfarande full! Shit! sätter mig i morfars bil å fnittrar hela vägen till slagsta. morfar: "Angelica, du måste hålla minen och spela nykter nu, tänk på att du är en förebild för dina kusiner..." (ännu mer fnitter) Middagen trevlig, kul att träffa släkten. Mormor börjar bli rätt vimsig och glömsk så hon är rolig att lyssna på... När vi börjat på det varma på julbordet kommer hon på att hon glömt ägghalvorna och när vi alla ätit färdigt och är proppmätta kommer hon på att hon har en maträtt till :P Sen sitter hon och berättar historier från sin barndom och hur kyrkfolket va helt galna. (historien är dock inte lika kul 3:e gången samma kväll...) Moster trasslar in sitt halsband med sitt armband och det behövs 3 pers för att trassla ut henne från sig själv. "nämen! hur gick det här till?" Jag försöker att ta återställare för att palla hålla mig vaken. blir mest trött. Åker hem rätt tidigt, deckar på soffan. 27/12: Tidig morgon vaknar till pratar lite m Mr. M. han är ute m kusinen å grabbarna. Jag e lite sugen på mys så jag frågar om han vill komma förbi. Han kommer å vi myser. vi vaknar till, myser igen, sover, myser sover om vartannat. båda helt slut. går ut och köper mat (pizzan ligger 500 meter bort orka laga mat??) Träffar en bekant, får reda på att en barndomsvän bor granne med mig, tar en cigg med henne. Shiiit vad ja skriver... Kramp hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar