fredag 27 februari 2009

Svar på frågor

Utmaning av en annan bloggare:
1. Vilken svordom använder du mest? mest "jävla..." följt av något onödigt *skäms*
2. Äger du en iPod? Ja. Men jag förstår den inte riktigt...
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Olika varje dag, ca 5 olika ringningar dessutom ;)
4. Hur många resväskor äger du? inte en enda faktiskt
5. Använder du flip-floppar? Har ett par som ligger i mammas båt men har nog använt dem 1gång..
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Där jag råkar hamna (inte fått nån bra rutin på d där än men jag gillar ICA)
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag tycker om att vara med på bild men blir oftast ful på kort så det var en svår fråga ;P
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Beck - Advokaten (tror jag)
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna? Varför inte både och?
10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? göra, inte göra?! Det första jag skulle göra e nog att skrika av lycka sen skulle jag köpa massa presenter till folk jag tycker om och resa iväg :)
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Ha ha det är mitt andranamn :P
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nä kan jag inte sova så gör jag nåt annat :p
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Lyssnar mest på datorn eller I-pod men har en CD i köket (bra när man diskar å lagar mat) Där spelar jag John Legend just nu.
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Jag byter från dag till dag men Collie Buddz eller John Legend får jag nog svara
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad?
Om det vore en riktig hemlighet vore det ju dålig stil att skriva det här haha.
Men jag tror inte jag fått höra nån hemlis denna vecka.
16. När var senast någon stötte på dig? Oj, beror på hur man menar.. Idioter som kommer fram på tåget osv träffar jag varje dag nästan men en kille som har jobbat på mitt jobb skickar massa mess om att han tänker på mig hela tiden å vill träffas, senast 2 dagar sedan.
17. Vad åt du till middag senast? Couscous med nån sås på jobbet (d var lamm till men ja gillar inte lamm.. )
18. Använder du huvtröjor? När jag känner för det, absolut
19. Kan du vissla? nej
20. Vem var den senaste som ringde dig? ´Niklas från Malmö
21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Berg och dal-banan
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja det vet jag att folk gör. men som Elin i fucking Åmål uttryckte det: "vetu va noll gånger noll ä? Så jävla mycket bryr ja mig om va folk snackar för jävla skit!"
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 08
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Va e det för fråga? Såklart
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Det finns både H&M, Lindex och kappahl iaf :P
26. Hur många syskon har du? 1 "helbror", 2 "halvsyskon" å en "låtsasbror"
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Nej inte alls.
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Jönssonligan-filmerna, Sällskaps-resorna, Sunes sommar.
29. Äger du några popband t-shirts? tror inte det... Hade en magtröja med spice girls på när ja va 12 men den har jag kasserat ;P
30. När flög du senast? Flygplan? hmm... ca 5 år sedan. (jag VET! det e fett synd om mig!)
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 2 st
32. Läser du för skojs skull? Ja, jag har ju slutat skolan så det är ju ingen som tvingar mig, alltså gör jag det av egen vilja :P
33. Pratar du några andra språk? Det beror på hur man ser det. Flytande är nog svenska och engelska, sen pratar jag lite spanska och älskar att lära mig språk så jag kan en massa meningar på alla möjliga språk
34. Diskar du din egen disk? Jag har försökt låta den stå och se vad som händer men då jag bor ensam så står den kvar även om jag lämnar den en vecka! :(
35. Har du gråtit offentligt? Ja antagligen
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär, bästa.
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Absolut, Älskar att lära mig nya grejer, typ språk, och att lära av andras historier är väldigt kul också.
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej! det e mer special å inte ha något av det! :P
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Sånt där spelar mig ingen större roll, bara de batalar nåt nångång.
40. Kan du kasta macka? Såklart, uppväxt med segelbåt ;)
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nej men jag ska dit nån gång :)
42. Vad har du med dig in på bion? Någon trevlig person, Loka å godis.
43. Vem var din favoritlärare och varför? Anna-Lena Hed. BÄSTA! Hon var stöttande, förstående och rolig och extremt duktig på det hon gjorde.
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Ja.
45. Vad har du för väder? Snö och mongo mörker! Jag måste lämna det här landet!
46. Har du en blogg? Om du kan läsa så...
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Svenska, Eng. A, Samhällskunskap, Historia, Teckenspråk, Datorkunskap.
48. Gillar du att flyga? Jag gör inte det så ofta så jag vet inte.
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlighet och tålamod ;P
50. När sov du senast på golvet? oj, kommer ihåg när ja sov på golvet hemma hos Hörsel för några år sedan för att Bålskålen snarkade så extremt..
51. Vilken är din favorit drink? P2, Vanilla sky, rosa pantern eller något med jordgubbar (äkta)
52. Gillar du din boende-situation? Absolut! Jag älskar min tidsmaskin!
53. Vilken är din mammas hemstad? Stockholm
54. Din pappas hemstad? Stockholm
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Beror på vad jag gjort innan men ca 9 kanske.
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ibland, men jag stressar vare sig jag har saker å göra eller ej...
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Alltid :P
58. Vilken är din favoritfrukt? Melon
59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ibland, men oftast pallar jag inte
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 22år. Shiiit tiden går fort!
61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Njä, Jag tycker stavfel kan vara roliga men jag påpekar dem gärna för å retas :P
62. Tror du på liv på andra planeter? Ibland, Universum är för stort för att bara vi ska finnas.
63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Mitt ex K. Han tror att han kan bete sig hur han vill...
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Jag läser en bok av Paulo Choelo just nu som handlar om Guds kvinnliga anlete och den obefläckade varelsen, D.v.s Jungfru Maria, Mycket intressant synvinkel.
65. Vad var det senaste du åt? Yoghurt och müsli.
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Motsatta, Killar är mer rakt på sak å ärliga ist för å gå bakom ryggen å vara falska, det funkar bättre i min värld.
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Pappa ville döpa mig till rebecka men mamma vägrade, sen kom de överens om Angelica. Mitt andranamn Diana kommer från min avlidna moster.
68. Gillar du senap? Ibland, beror på till vad.
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jag lyssnar på Collie Buddz "tomorrow´s another day"
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? vet inte , låter läskigt
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Susan från D.H eller Samantha från S.A.T.C (serier men iaf..)
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej
73. Tycker du om att krama folk? Japp! det är mysigt.
74. Skulle du säga att du är trendig? Nä fyfaan
75. Äger du en digitalkamera? Ja, jag äger 3st trasiga :P
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Kelly Brook senast,
77. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? Nja vi gör alla så ibland, frågan e väl vad som kom emellan.
78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Pojken som kallades det, Kirre, säkert fler.
79. Tycker du att du är attraktiv? För det mesta, vissa sekunder när man e bakis e väl inte så heta men jag är helt klart nöjd :)
80. Vad är du allergisk mot? idioter
81. Är du trött på frågor nu?! Ja ganska...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar